רכיבה על אופניים: 8 סיבות להתחיל לרכוב!

רכיבה על אופניים

אם לא פעם נתקלתם בצדי הכביש ברוכבי אופניים המאובזרים בחליפה מיוחדת, קסדות צבעוניות וגף חטוב ושרירי – חשוב שתדעו כי רכיבה על אופניים הינה פעילות כיפית במיוחד שתורמת גם לגוף וגם לנפש.

כיום ישנם לא מעט רוכבים כמו גם קבוצות רוכבי אופניים היוצאים אל מגוון מסלולים ברחבי הארץ, כמו גם שישנם אנשים אשר מגיעים לכל מקום באמצעות האופניים שלהם.

אם אתם תוהים לגבי רכיבה או רוצים לדעת מדוע כדאי להתחיל לרכב – חשוב לשים לב לרשימת 8 סיבות טובות בגינן מומלץ להתחיל לרכוב!

כי זה כיף!

היכולת לחוות חוויה כיפית הינה הסיבה הראשונה והפשוטה להתחיל לרכב על אופניים! הרוח המתבדרת בשיער, מגעו המלטף של אוויר על הגוף והפנים, הנוף המקסים שישנו מסביב תוך הגעה לכל מקום בקלות ללא צורך בחנייה או בדלק: כולם הופכים את הרכיבה למושלמת!

שמירה על כושר שיא

אחת הסיבות שבגללה רבים מתחילים לרכב על אופניים היא הצורך בשמירה על כושר גופני. כאשר אתם רוכבים עם אופניים אתם מפעילים את שרירי הרגליים, שרירי הבטן, החזה והידיים תוך שהגוף שלכם הופך חזק ומעוצב.

שבילי אופניים מדהימים

מי שרוצה להגיע אל שלל שבילי אופניים מדהימים כמו שביל סובב כינרת, שבילי אופניים מסודרים על הטיילת בתל אביב, שבילים נעימים לרכיבה בגן סאקר בירושלים ועוד מסלולים בכל רחבי הארץ, יוכל להגיע לבד או עם קבוצת רוכבים לחוויה נעימה של רכיבה. ,

חסכון בעלויות

אם אתם רוצים לחסוך בעלויות דלק או ברכישת רכב, כמו גם בחסכון בתשלום לתחבורה ציבורית: אופניים הם הפתרון המושלם! תוך שאופניים הם כלי תחבורה שאינו מזהם את האוויר, המתאים לערים מישוריות שקל לרכב בהן.

רכיבה על אופניים

פעילות מגבשת

רכיבה על אופניים מלבד היותה פרקטית וכיפית, היא כזאת שתסייע לכם להכיר אנשים חדשים. כיום בכל הארץ ובעולם ישנן קבוצות רוכבים שמגיעות אל מסלולים שונים תוך יציאה אל רכיבה משותפת באמצעותה אפשר להכיר אנשים חדשים, חברים ואפילו בני זוג!

שחרור הנפש והגוף

יציאה לרכיבה באזור העיר או הכפר תשחרר את גופכם, תעלה את רמת האדרנלין בגוף ותפריש אנדורפינים למוח: מה שיגרום לכם לאושר ולהרגשה משוחררת.

בילוי בסופי שבוע

עוד סיבה לרכב על אופניים היא היכולת לצאת לבילוי כיפי עם כל המשפחה בסופי שבוע. רכשו מתקן מיוחד לרכב עבור האופניים, העמיסו עליהם את אופני המשפחה ותוכלו לצאת יחד לרכיבה כיפית ומגבשת.

הרגשה אירופאית אורבנית

אם אתם רוצים להרגיש ממש כמו אירופאים אמיתיים בעלי איכות חיים גבוהה, תוכלו לרכב על אופנים למכולת, לעבודה ואפילו ללימודים.

 

לסיכום, אופניים הם דבר נפלא ששומר על כושר, בריאות ואושר. לכן חשוב כבר עכשיו לרענן את האופניים שהונחו בצד, להצטייד בקסדה מתאימה ולצאת לרכב בזהירות בכל מקום ומול כל נוף שתבחרו!

קראו גם: 5 מסלולים לטיולי אופניים בארץ

5 מסלולים לטיולי אופניים בארץ

מסלולי אופניים

מי שרוכב על אופניים ומכיר את הפעילות, יודע כי אין דבר יותר מרגיע ונעים מרכיבה על אופנים לאורכם של כמה וכמה מסלולים המיועדים לרכיבה! בשנים האחרונות משקיעה מדינת ישראל לא מעט בהקצאה וסלילת מסלולי אופניים לרכיבה בטוחה של יחידים, זוגות משפחות וקבוצות.

אם אתם רוצים לצאת אל מגוון טיולי אופניים כיפיים ואטרקטיביים, תוך שאתם מדוושים בקלות ונהנים מנוף מרהיב או מסביבה אורבנית נעימה – חשוב שתכירו כבר עכשיו, 5 מסלולים מעולים לרכיבה:

שביל סובב כנרת

אחד המסלולים האטרקטיביים, הנוחים והכיפיים שישנם בארץ המציעים נוף עוצר נשימה, הוא מסלול סובב כינרת. המסלול כולל קטע רכיבה באורך 6.5 קילומטרים המתחיל מקיבוץ מעגן ומקביל לכביש 92.

ברכיבה במסלול זה תוכלו לרכב כשלצדכם ימת הכינרת המקסימה, תוך מפגש עם נופים יפים, בעלי חיים מסוגים שונים ומסלול קל לרכיבה עשוי אספלט נוח המתאים לכל הגילים! לאחר הרכיבה מומלץ לטבול במי הכנרת בימי הקיץ, או ליהנות משלכת נפלאה ונוף ירוק בימים הקרירים של השנה. כך או כך, מדובר במסלול נהדר.

שביל סובב נצרת עילית

לא רחוק משביל סובב כינרת, אפשר להגיע אל שביל האופנים של העיר נצרת עילית. שביל סובב נצרת מכיל 8 קילומטרים של מסלולי אופניים מרהיבים אל עבר הגלבוע, הר אמיר, עמק זבולון ושלל נופי הצפון היפים. המקום שבעבר היה שומם ונטוש, הפך למסלול אופניים אטרקטיבי המתאים לרוכבים מתחילים ומנוסים.

מסלולי אופניים

פארק אילון

בפארק אילון קנדה תוכלו לרכב לאורך 21 קילומטרים נעימים למראה הכוללים מפגש עם סוסים שנמצאים גם הם על המסלול. את הרכיבה מתחילים מהצד המזרחי של פארק קנדה, תוך שברקע תצפיות מדהימות של קק"ל, כבישים גדולים ודרך צפונית מלאת עניין.

נמל תל אביב

מי שירצה ליהנות מרכיבה בשטחים אורבניים ממש כמו בברלין, אמסטרדם בפראג ובשלל ערים אטרקטיביות בעולם – יוכל לשכור אופניים באחת מעמדות ההשכרה שמציעה עיריית תל אביב, ולצאת לרכיבה מושלמת לאורך כל נמל תל אביב, תוך שניתן  לעבור בין רחובות הומי אדם באמצעות רכיבה מסודרת בשבילי אופניים המתמשכים לכל אורכה ורוחבה של העיר.

הנוף המשכר של הים, ריחות מסעדות הדייגים וההמון הצוהל ברחובות, כולם יגרמו לכם להרגיש ממש כמו אירופאים שנהנים מהחיים הפשוטים והטובים!

 גן סאקר

גם בעיר ירושלים אפשר לצאת לרכב על אופניים, למרות שרכיבה בשבילי אופניים בעיר נחשבת קצת יותר מאתגרת וזאת בשל היות העיר הררית ומלאת שיפועים.

עם זאת במידה ואתם בכושר, תוכלו לרכב בשבילים של גן סאקר הנעים, להגיע אל מרכז העיר, להכנס עם האופניים אל שכונות מקסימות שישנן בירושלים ואף לעצור לנגב חומוס באחת מהמסעדות המעולות שבסביבה.

 

לסיכום, כדי לשמור על עניין ועל איכות החיים, כדי לצפות בנופים מרהיבים ולהכיר קצת יותר את הארץ – מומלץ כבר עכשיו להעמיס בבטיחות את האופניים על המכונית ולצאת אל מגוון מסלולים נהדרים הפרוסים לכל רוחבה של המדינה וממתינים לכם, הרוכבים!

מתחילים לרוץ: המדריך המלא

איך לרוץ

ריצה נחשבת לאחת מהפעילויות הגופניות היעילות במיוחד לשמירה על הבריאות כמו גם להורדה במשקל והעלאת סיבולת לב ריאה, כאשר כיום ישנם סוגים שונים של ריצות כמו: ספירנטים, ריצה קלה, ריצה למרחקים ועוד, בזמן שבשל העובדה שריצה כה בריאה ופשוטה ליישום: רבים רוצים לעסוק בפעילות, ולעשות זאת נכון.

אז רגע לפני שאתם מתחילים לרוץ, חשוב שתדעו כיצד מתכוננים לכך, שכן ריצה ללא הכנה ובצורה שאינה מבוקרת – עלולה להוביל לכאבי ברכיים, עייפות והעדר התמדה בפעילות הגופנית. בשל כך, יש לשים לב לכמה דגשים שיכינו אתכם לפעולה:

נסו להבין מה חשוב לבדוק כשקונים נעלי ריצה

כדי לרוץ טוב יותר, כדי לקבל תמיכה בכף הרגל בעת הפעילות וגם כדי שהנעליים יחזיקו מעמד בריצה על אספלט: יש לבחור נעלי ריצה נכונות. בחרו נעליים המתאימות לריצה או לפעילות אירובית, כאלה שאינן מכבידות על כף הרגל, תוך בחירה בנעלי ספורט מתאימות לריצה על אספלט. יש לשים לב כי הנעליים איכותיות ומתאימות לכף הרגל מבחינת המידה, וודאו כי אתם בוחרים נעליים לריצה ממותג איכותי, שכן נעליים איכותיות יחזיקו מעמד לאורך זמן.

איך מתחילים לרוץ בצורה נכונה?

כדי להתחיל לרוץ, מומלץ להימנע מיציאה לריצה ארוכה או מהירה ביום אחד. כדי להתחיל נכון ללא הסבת נזק לגוף, מוטב להתחיל לרוץ בהדרגה וזאת כדי לא להכביד על הגוף ובעיקר כדי לא להעמיס על הברכיים. צאו בתחילה לריצה של 15 דקות בלבד, תוך ביצוע הפסקות קצרות של הליכה מהירה בין מקטע למקטע. לאחר שבועיים (הכוללים התמדה מצדכם כמובן), תוכלו להעלות את משך זמן הריצה, ועשו זאת בהדרגה, בכל פעם הוסיפו עוד 10 דקות. במידה ואתם חשים עייפות, יש לעצור או להשלים את המסלול תוך הליכה מהירה.

גלו איך אפשר להימנע מפציעות ספורט

כדי להימנע מפציעות ספורט, בצעו מתיחות של כמה דקות לפני היציאה. מתחו את שרירי התאומים, מתחו את הזרועות על ידי סיבובים גדולים ועדינים ונסו להתבונן בסרטונים שינחו אתכם לביצוע מתיחות מתאימות. בנוסף, בחירת נעליים נוחות כפי שהזכרנו, כמו גם מתן תשומת לב להדרגתיות בעת הריצה: ימנעו פציעות ספורט.

מסלולי ריצה אופציונליים

כדי לרוץ לא חייבים לרכוש הליכון (למרות שהליכון יסייע לכם להתאמן בימי החורף). כיום, מרחבים ציבוריים מקנים שלל מסלולי ריצה נעימים בהם אפילו אפשר להכיר רצים אחרים ולחבור אליהם. ריצה ניתן ליישם בשטחים פתוחים, בחורשות, ברחוב מתחת לבית, וכן, גם על גבי הליכון. בארץ ישנם מגוון מסלולי ריצה כמו המסלולים של נמל תל אביב, מסלולי ריצה בפארק הירקון, בהרי ירושלים, בגן סאקר הירושלמי, הר איתן, כמו גם שלל מסלולים ידידותיים לרצים.

לסיכום, כדי להתחיל לרוץ לא צריך יותר מידי! זוג נעליים טובות, מסלול מתאים, מתיחות והרבה מוטיבציה – הם כל מה שדרוש לכניסה לכושר גופני מעולה, שיפור הבריאות וחיטוב הגוף.