מתאמנים לקראת הגיוס לצה"ל: המדריך המלא לכושר קרבי

מתאמנים לקראת הגיוס לצה"ל: המדריך המלא לכושר קרבי

השירות הצבאי הוא בלי שום ספק אחת התקופות המעניינות והמשמעותיות ביותר בחיים של כל צעיר ישראלי, וככל הנראה גם אחת המאתגרות שבהן. צעירים וצעירות רבים מעוניינים להפיק לתת מעצמם כמה שיותר למען המדינה ובאותה הנשימה רוצים להפיק כמה שיותר תועלת וצמיחה אישית מהתקופה זו, ועל כן רבים בוחרים להתגייס דווקא ליחידות הקרביות. חשוב לומר שעל אף ששירות קרבי הוא משמעותי בכל מצב, על מנת להגיע ליחידות הקרביות המובחרות צריך לעבור גיבושים ומבחנים פיזיים לא פשוטים, וממילא השירות בכל יחידה קרבי שהיא מאופיין בהרבה מאמץ מאמץ פיזי ואתגרים מהסוג הזה. על כן, מי שרוצה להצליח להשתלב כראוי ביחידות השדה ובמיוחד מי ששואף להגיע ליחידות הקרביות המובחרות, צריך להתחיל להתכונן ולעבוד על הכושר הקרבי שלו. לא, זאת לא חובה ובטח לא דרישה מצד צה"ל, אבל צריך להבין שזה קריטי להצלחה בגיבושים וכן יעזור בהחלט לעבור את השלבים הקשים לפחות בתחילת השירות. לשם כך הכנו עבורכם מדריך מקוצר אף מקיף למדי עם כל מה שצריך לדעת על כושר קרבי, אבל קודם לכן כמה מילים על הצו הראשון.

השקיעו בצו הראשון

מה שחשוב להבין כבר מההתחלה הוא כי הצו הראשון הוא חלק מההכנה לקראת הגיוס לצה"ל וחלק משמעותי. בשלב הזה אין מבדקים פיזיים אומנם, אבל כן תעברו סדרת בחינות ובדיקות שיקבעו בסופו של דבר במידה רבה היכן תשובצו. אם אתם שואפים להגיע ליחידות מובחרות, עליכם להגיע לצו הראשון מוכנים ככל הניתן וזה בהחלט רעיון לא רע להתכונן בעזרת האתרים המציעים אפשרויות שונות של הכנה ותרגול.

מה זה כושר קרבי?

כושר באופן כללי זה משהו שלרוב לא צריך להסביר אותו יותר מדי וכולנו מכירים סוגים שונים של אימונים ותרגילים. כושר קרבי לעומת זאת זה סוג כושר שמוכוון במיוחד לשירות הצבאי, שהוא חלק מהזהות שלנו. הוא המטרה שלו היא פחות ירידה במשקל ובניית שריר (למרות שאלו תוצרי לוואי בלתי נמנעים ומצוינים) ועוסק בבניית החסינות הפיזית והמנטלית של החיילים. על כן מדובר על תרגילים ייחודיים בעצימות גבוה הדומים לאתגרים של חייל בשדה הקרב. בואו ננסה להבין איך אפשר להתכונן לזה.

מתאמנים לקראת הגיוס לצה"ל: המדריך המלא לכושר קרבי

דרכים לאימוני כושר קרבי

  • קבוצות: ברחבי הארץ קיימות לא מעט קבוצות מצוינות של כושר קרבי בהן תוכלו להתאמן. היתרון כאן הוא האימון המשותף עם בני גילכם וההכוונה המקצועית של מאמנים שהם לרוב בוגרי יחידות קרביות ובדרך כלל בוגרי הסיירות ויחידות העלית.
  • אימונים משותפים: אפשרות נוספת ולא רעה בכלל היא אימון עם חברים בני גילכם. יחד תוכלו לדחוף אחד את השני ולהעלות את המוטיבציה וזאת דרך מצוינת לעמוד ביעדים שאתם מציבים לעצמכם.
  • אימון עצמאי: האפשרות השלישית היא להתאמן בעצמכם, מה שיצריך מכם היכרות עם התרגילים ובעיקר משמעת עצמית גבוהה במיוחד. שימו לב שלפחות בפעמים הראשונות כדאי לעבוד עם מאמן מקצועי בתחום או עם חיילים קרביים שיוכלו לתת לכם הכוונה.

הקשיבו לגוף שלכם

חשוב מאד לומר כי הכושר הקרבי הוא סוג מאד אינטנסיבי של אימון גופני וככזה הוא עשוי להיות מאד מבהיל וקשה בהתחלה. בין אם אתם מתאמנים עם חברים או לבד, אך בוודאי אם אתם מתחילים להתאמן במסגרת של כושר קרבי, חשוב שתדעו לעצור כשאתם מרגישים שהגוף שלכם לא עומד בעומס. זכרו כי מדובר על הכנה ואתם צריכים להגיע כאשר הגוף שלכם מוכן וחלילה לא פצוע כתוצאה מהאימונים. מאחלים לכם שירות חוויתי ומשמעותי, בהצלחה!

נגישות