ספורטאים טבעונים: 5 טיפים שימושיים להצלחה באימונים

ספורטאים טבעונים: 5 טיפים שימושיים להצלחה באימונים

שמירה על כושר גופני ושגרת אימונים קבועה זה דבר נפלא בלי ספק. זה עוזר לנו להרגיש טוב יותר מבחינה נפשית, לשמור על משקל גוף תקין, מחזק את תחושת הערך העצמי והביטחון העצמי ובאופן כללי מסייע לנו לחיות חיים טובים יותר. יחד עם זאת כל ספורטאי חייב לזכור שעל מנת להפיק תועלת מהאימונים ועל מנת שלא יפגעו בנו חלילה, עלינו להקפיד על תזונה מאוזנת ומתאימה, ובעוד מדובר על אתגר עבור כולם, אצל אלו המקפידים על תזונה טבעונית, האתגר הוא כפול ומכופל. בשל החשיבות של הדבר, אנו רוצים לתת כמה טיפים להצלחה באימונים לטבעונים.

היעזרו באבקות החלבון

אם בעבר המבחר של אבקות חלבון היה דל למדי ובוודאי שלא ניתן היה למצוא אבקות חלבון טבעוניות, כיום יש כמה אופציות בתחום הזה ואפשר למצוא מוצרים מעולים. רצוי להכניס אבקות חלבון טבעוניות לתפריט באופן קבוע ולצורך כך מומלץ להתייעץ עם תזונאי ומדריך כושר שמבינים בתחום הזה בפרט כדי לדעת איזה אבקה כדאי לבחור ומהי הכמות שעליכם לצרוך. שימו לב שאת האבקה ניתן לשלב בשייקים טעימים וגם במאכלים אחרים שאתם מכינים בדרך כלל.

הכינו לעצמכם תפריט מגוון מראש

פעמים רבות טבעונים מתפשרים על מזון שנמצא בבית ולא מקפידים לגוון אותו, מה שבהחלט עשוי להיות מסוכן בכל מצב, אבל אפילו יותר כאשר מדובר על טבעונים. על כן אנו ממליצים בחום להכין לעצמכם תפריט שבועי מגוון וכך לעשות את הקניות שלכם מראש בהתאם אליו. למיטיבי הלכת, אפשר בהחלט להכין גם תפריט גדול יותר מראש לכל החודש ותוכלו לראות בעצמכם עד כמה זה מוריד מכם הרבה לחץ ומאפשר לכם להנות מתזונה מגוונת ומאוזנת, ואף לחסוך זמן רב.

גשו לבדיקות תקופתיות

עם השפע שקיים היום, תזונה טבעונית היא בהחלט לא משהו שצריך לחשוש ממנו מבחינה בריאותית וכל טבעוני בהחלט יכול להעניק לגוף שלו את כל הרכיבים להם הוא זקוק. עם זאת, אצל אנשים שמתאמנים על בסיס קבוע התמונה היא קצת שונה וחשוב בהחלט לבדוק תמיד שהגוף מאוזן. ההמלצה היא ללכת אל הרופא לבדיקת דם ובדיקות כלליות בכל חצי שנה, ועבור טבעונים שאינם מתאמנים בהחלט כדאי לעשות זאת בכל מקרה ומספיק להגיע פעם בשנה.

היעזרו באנשי מקצוע

זה בהחלט רעיון מצוין להיעזר באנשי מקצוע מהתחום. מי למשל? ובכן, כפי שאמרנו אפשר להיעזר במדריך כושר שייתן לכם תרגילים מתאימים ויוודא שאתם לא דוחפים את עצמכם מעבר לקצה. אפשר לפנות לתזונאי שיבנה לכם תפריט מותאם לשגרת האימונים שלכם, ובהחלט אפשר ללמוד דברים גם מאושיות רשת ומאלו העוסקים בתחום. כמו כן, אם בא לכם ללכת לסדנאות בישול או להרצאות על תזונה טבעונית וכושר, זה בהחלט לא יזיק ויכול מאד להיות שתקבלו שם כלים שיעזרו לכם לשמור על שגרה בריאה יותר.

ספורטאים טבעונים: 5 טיפים שימושיים להצלחה באימונים

טיפולים משלימים ותוספי תזונה

לבסוף, בהחלט שווה לבחון את האפשרות של שימוש בתוספי תזונה ושל טיפולים משלימים כדי לתת לגוף את מה שהוא צריך. גם כאן מומלץ בחום להתייעץ עם הרופא לפני ואפשר גם למצוא בקלות טיפולים משלימים בעלות מוזלת דרך קופות החולים השונות כמו טיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסויים רפואיים, טיפול במים, דיקור סיני וכן הלאה.

לסיכום – אורח חיים טבעוני הוא נפלא וכך גם שגרה של כושר גופני. עם זאת חשוב לזכור שצריך לתת תשומת לב גדולה לגוף כאשר משלבים בין השניים, ואם עושים זאת נכון אפשר בהחלט להנות מגוף בריא ונפש איתנה.

 

* המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות